Hey ho, kedeng

In het infocentrum waren ze erg enthousiast over de charming creek wandeling. En terecht! Ze hadden me aangeraden om tot de waterval te lopen of iets verder. Daarna zou het niet meer zo interessant zijn. Ik was al aardig vroeg daar en kwam dan ook geen andere wandelaars tegen tot op de terugweg.

IMG_2196

Al vrij snel kwam ik een oude wagon tegen. De charming creek volgde namelijk een oude spoorlijn die door een bedrijf gebruikt werd om hout en kolen te vervoeren. Ik kreeg een rare muziekmedley van ‘Hey ho, hey ho’ en Guus Meeuwis in mijn hoofd. Het ging langs een rivier af. Er was een oude tunnel en nog restanten van werktuigen die zijn blijven liggen.

Voor ik het wist was ik bij de Mangatini waterval. Het was echt een plaatje. Ik ging daarna nog een tweede tunnel door. In deze tunnel hadden ze een handrail gemaakt zodat je niet kon ontsporen. Uiteindelijk ben ik tot Watson’s mill gelopen.

IMG_2230

Het meisje bij de iSite had me verteld dat er veel Robins (vogels) op de wandeling waren en dat ze bij haar vriendin in de schoenen probeerden te pikken. Nou zat er dus een vogeltje dat wel heel dichtbij kwam en echt in de aanval leek te zijn. Zo erg zelfs dat ik weer omgedraaid ben. Al was ik toch al van plan om dit mijn eindpunt te maken.

De weg terug leek echt supersnel te gaan. Wat een schitterende plek! Ik heb veel wandelingen gemaakt en elke keer als iemand vraagt wat mijn favoriet is, zeg ik wat anders. Deze is in ieder geval een paar keer genoemd!

 

Geef een reactie

