Gewoon een weekje

Wat een trip was dit zeg! Mijn eerste yolo (you only live once, max. leeftijd 39) was geweldig! Ik had een kleine groep van acht mensen van allerlei landen en leeftijden. De eerste avond reden we meteen van Londen naar Parijs en besloot een deel van de groep meteen de club in de kelder te testen. Had ik een groep party animals?

Maar alle feestgangers waren de volgende dag op tijd voor de wandeling en dus begonnen we aan ons avontuur door Parijs. We hadden een picknick onder de Eifeltoren en daarna deed iedereen zijn eigen ding terwijl ik een kijkje ging nemen op gare de lyon. Gelukkig maar, want dat bleek een doolhof van een station te zijn, met maarliefst drie grote hallen en talloze perrons. ’s Avonds hadden we heerlijk eten in een klein restaurant waar ik niet eens kon reserveren. Onze Franse Canadees bestelde foie gras, dus iedereen mocht proberen. Niet echt mijn ding. Maar ik had een fantastische tonijnfilet.

DSCN2562

Na het eten ging een deel van ons nog de stad in. We wilden de Eifeltoren ook wel met alle lichtjes zien. Aangezien we nog veel tijd hadden besloten we eerst naar de Arc de triomphe te gaan. Dat duurde helaas iets langer dan verwacht. Daardoor konden we  de arc zien en besloten toen om de Eifeltoren van een afstandje te bezichtigen. We renden naar de metro, maar gingen per ongeluk onder de arc door. Terug naar boven dan maar weer en naar de metro ingang. Natuurlijk ging deze metro ineens stilstaan in een station voor wat wel een eeuwigheid leek. Allemaal stonden we nerveus naar onze horloges te staren. We zouden het toch niet missen? Toen we eindelijk op het gekozen station waren wilde JF ons nog de verkeerde kant op sturen en dus gingen we weer door een metropoortje. Gelukkig kwamen we erachter dat we verkeerd zaten. We renden echt door de metrogangen heen. Toen we de trappen op kwamen begon de Eifeltoren te schitteren als een kerstboom. Allemaal knipperende lampjes. En dat voor een minuut of tien. Het was een prachtig moment, voornamelijk ook omdat we zo in spanning gezeten hadden. En toevallig bekeken we dit allemaal vanaf de mooiste plek in Parijs.

De volgende dag moest ik met Kate naar de dokter. Die kwam in Londen al zonder stem op het station aan en hoewel haar stem terug was, voelde ze zich eigenlijk slechter. De dokter kon niet veel voor ons doen en raadde eigenlijk alleen neusspray en pijnstillers aan. Zit je daar met je basis Frans en haar basis Engels over dokterstermen te praten… Later kwamen we JF en Jordan tegen en gingen we een broodje eten bij de subway aangezien we die avond geen echte maaltijd zouden krijgen.

Bij de watervallen

Bij de watervallen

We namen de trein naar Interlaken en moesten overstappen in Basel. Één van de meiden leek me verkeerd verstaan te hebben. Ze was niet op het meetingpoint op de aangegeven tijd en ik begon behoorlijk zenuwachtig te worden. Ik had al besloten dat we de trein gingen missen toen ze heel relaxt aan kwam lopen. “Hurry up!” begon de groep te roepen. We grepen haar bagage en renden naar de trein, met nog één minuut op de klok. Eenmaal in de trein moesten we de tweede klasse vinden maar liepen natuurlijk de verkeerde kant op. De nicht van het meisje dat laat was begon met haar te bekvechten. Iedereen wist nu dat we er waren.

Toen we geïnstalleerd waren, besloten sommigen naar de bar te gaan. Aangezien er al genoeg alcohol geschonken was, besloot ik maar mee te gaan. Ik hield een oogje op de rokers die af en toe naar buiten gingen zodat ze niet de trein zouden missen. Vooral Xavier had veel alcohol op en toen een metalhead de trein inkwam daagde Xavier hem uit een glas bier in een keer te drinken. Dan zou hij wel een nieuwe kopen met zijn vaders credit card. En zo gezegd zo gedaan. Het was net een gratis show. Xavier bleef maar rare dingen zeggen en verzon een nieuw woord voor Interlaken. Hij vroeg zelfs aan de conducteur wanneer we in dit raadselachtige dorp aan zouden komen. Ik moest huilen van het lachen.

Onze eerste echte dag in Interlaken begon voor mij met een rondje rennen door Interlaken. Kreeg ik tenminste wat beweging en dan kon ik de boel verkennen. Ik was hier immers nog nooit geweest! Toen ik terug kwam hoorde ik dat er nogal wat gebeurd was die nacht. Er was nog flink gefeest en een van de jongens was betrapt in de keuken en bijna het hostel uit gekikt. Daarna wou hij uit het raam van de eerste verdieping klimmen om te gaan roken, maar gelukkig had ik een aantal wijzere personen in de groep die de situatie onder controle konden houden.

Ik had een dag waarin ik wat plannen maakte, rondliep met één groep, andere uitzwaaide voor hun paragliding en hanggliding, en hier en daar met iemand een drankje ging doen. Het was een druilerige dag en ’s avonds regende het. We besloten toen maar fish and chips te eten in de Ierse pub. Hij was zowaar beter dan in Londen. Die avond ging ik wel nog naar de bar, waar een talentjacht gehouden werd. JF wilde meteen al meedoen en liet ons eindelijk echt horen hoe hij kon zingen. Later zong ook Jordan nog. Jo, Cassie en ik waren alleen maar publiek.

Onderweg door de Zwitserse alpen

Onderweg door de Zwitserse alpen

De hike ging door ondanks dat het regenachtig weer was. We gingen naar de Trümmelbach watervallen en zouden daarna wel zien wat er gebeurde. Dus gingen we met de trein naar Lauterbrunnen en vanuit daar liepen we verder. We liepen door een groene vallei met schattige huizen, langs een andere waterval , het platteland in. De wolken hingen vrij laag en af en toe druppelde het wat. De watervallen waren fantastisch! We gingen met een akelige lift in de berg omhoog. Daarna konden we nog wat trappen op die door de berg en rotsen heen liepen. We zagen de waterval binnen in de berg zijn weg naar beneden maken. Gelukkig hadden we regenkleding bij ons, want we werden wel nat! Op de paden leek een miniwaterval naar beneden te stromen.

Na nog een klein stukje wandelen, gingen we met twee gondels de berg op en kwamen we aan in Mürren, dat helemaal in de wolken lag. Het was maar 6 graden en we waren daar niet echt op gekleed. Dus gingen we voor een warme chocolademelk en daarna weer aan de andere kant van de berg naar beneden. Onderweg kreeg ik slecht nieuws van het thuisfront en ik kon me niet echt meer vrolijk voordoen. Moe maar voldaan kwamen we weer aan in Interlaken. We hadden met z’n allen thai te eten en daarna ging ieder zijn eigen weg.

De volgende dag ging de reis naar Milaan voor een dagje en dan in de nachttrein door naar Rome. In Milaan hebben we veel als groep gedaan en ook in Rome begonnen we als groep aan de orientation walk. Toen ik klaar was konden we nog niet inchecken en ik moest een nieuwe rugzak kopen. In de nachttrein was mijn rits kapot gegaan. Kate had me een grote waterproof zak geleend en zo had ik mijn spullen naar het hotel gekregen. Nu liep ik rond met een plastic tas van de supermarkt waar mijn portemonnee, paspoort etc. inzaten.

Chillen in Milaan

Chillen in Milaan

Met een nieuwe tas en na een flinke wandeling konden we inchecken. We hadden een fantastische maaltijd die avond. Voordat we gingen werd er nog met champagne geproost op en goede trip. Iedereen ging all out, ook bij het eten. We hadden drie gangen en zaten bomvol. Helaas had JF wat geld verloren en was hij daardoor, en door de hoeveelheid alcohol die de jongens gedronken hadden, niet meer in een goed humeur. Hij ging ineens naar het hotel en liet ons allen achter op de laatste avond. Snel ging ik even kijken of alles goed was en wenste hem een goede nacht. Ik had nog een paar drankjes met de rest van de groep, maar van uitgaan kwam het niet meer.

Dit was een korte reis, hoewel heel intens. Even een kleine indruk van hoe mijn leven er nu eigenlijk uitziet onderweg en wat voor dingen er allemaal gebeuren.

 

Geef een reactie

