Mijn eerste 24 uur in Whistler

Na een paar uur in de bus te hebben gezeten, kom ik aan in Whistler village, mijn nieuwe thuis. Het sneeuwt en ik neem een taxi naar het kantoor van HOUSE, die voor mijn accommodatie zorgt. Een super vriendelijk meisje zegt me waar ik naartoe moet. Bij het kantoor schijnt een soort complex te liggen met verschillende gebouwen voor medewerkers van Whistler. Het is één van de locaties, want er lopen echt honderden mensen rond tijdens het skiseizoen.

De accommodaties

De accommodaties

Het trappenhuis van mijn gebouw is niet echt indrukwekkend, hoewel het gebouw er van buiten heel vriendelijk uitzag. Als ik de deur open maak ben nog net iets meer teleurgesteld. Er is een kleine woonkamer met een TV uit de jaren 90, een tafel, stoel en bankstel. Links is de minikeuken met megakoelkast. We hebben niet eens genoeg borden om met z’n allen tegelijk te eten, dus de inventaris mag wel worden uitgebreid. Aan weerszijden zijn kamers, één voor de jongens en één voor ons. Ik ben de laatste en kom dus bovenin het stapelbed te liggen.

Ik was al zenuwachtig en nu zakt ook de moed me een beetje in de schoenen. Dan komen een voor een mijn huisgenoten binnen. Gelukkig. Het zijn stuk voor stuk relaxte mensen en we komen allemaal ergens anders vandaan en hebben andere baantjes. In één hoek van de kamer staat onze collectie ski’s en schoenen en de lades in de slaapkamers zijn gevuld met warme kleren. ’s Avonds kijken we een of andere Amerikaanse spelshow en later ga ik met Sarah, mijn kamergenoot, een drankje doen.

Goedemorgen Whistler!

Goedemorgen Whistler!

Vanmorgen ben ik het dorp maar gaan verkennen. Mijn ski’s moesten gewaxt, mijn skipas en uniform opgehaald, papierwerk regelen, boodschappen doen… Het gebouw ligt vrij hoog op de berg, bij het tweede gondelstation van de lift die de Blackcomb berg op gaat. Ik moet dus naar beneden om in het dorp te komen, en de kortste weg is over de skipiste, hoewel daar nu nog niet geskied wordt. Met al m’n spullen moet ik ook die berg weer op, waar ik nu al een hekel aan heb.

De piste richting dorp

De piste richting dorp

Na de lunch besluit ik de wandelpaden op te gaan. Whistler is best groot en uitgestrekt. Het gondelstation aan de andere kant van de berg is een uur lopen. Daar wilde ik eigenlijk naartoe, maar ik kwam bij een doodlopend stuk uit. Vervolgens vond ik een andere weg, maar liep ik alsnog verkeerd. Niet heel erg, want ik kwam wel bij het Rainbow park uit, waar ik een schitterend uitzicht had over een meer en een deel van de pistes.

Inmiddels heb ik me redelijk gesetteld. In mijn hoofd maak ik een wensenlijstje van dingen die we nog wel kunnen gebruiken. Ik zou ook nog graag een keer naar Creekside, de andere kant van de berg, gaan, want daar ga ik uiteindelijk werken. Dan is er nog het bussysteem om uit te vogelen. En… ik kan nu skiën, want ik heb mijn pas! Het is allemaal best weer spannend, maar ik heb nog tot maandag om te acclimatiseren. Dan begint mijn training en zie ik wel weer verder.

2 thoughts on “Mijn eerste 24 uur in Whistler

  1. Veel succes met alles, al weer effe wennen en op naar je nieuwe avontuur, verwondering, wat een moed en energie, sterke jonge meid die weet wat ze wil en zoveel mogelijk wil genieten van wat deze wereld ons te bieden heeft. En dat dapper deelt met meelevende mensen, zoals wij, vanuit hun warme thuis en luie stoel! Hartverwarmende groetjes van ons en ooit zullen we elkaar weer zien en onze mooie, soms spannende, vooral hoopvolle en verrassende herinneringen en levenslessen met elkaar delen, wie weet, tot ziens!

    • Trouwens, weer super mooie foto’s, die herinneringen oproepen aan nieuw zeeland, waar ook een mengeling van seizoenen elkaar raken en steeds weer opnieuw doen stil,staan, zo mooi!

Geef een reactie

