Juli in Whistler

Inmiddels ben ik alweer een maand aan het werk als gids op de ziplines. Na alle training hadden we helaas een periode met verschrikkelijk weer en dus vielen de werkuren tegen. Ik ben dus maar een tweede baantje gaan zoeken en ben begonnen bij de ijssalon. Inmiddels is de zomer eindelijk gearriveerd en voel ik in mijn handen dat ik een volle week gewerkt heb. Weer of geen weer, ik heb weer een aantal schitterende plekken kunnen (her-)ontdekken. En, één van mijn favoriete artiesten was in Whistler!

IMG_0520

Goldfish, dansen wat de klok slaat

Na alle regen en het vele binnen zitten besloot ik met een groepje collega’s toch maar gewoon te gaan wandelen. We gingen met de gondel de berg op om in het alpine gebied te wandelen. We gingen omhoog door de wolken en bovenop de berg was het aardig fris. Op Blackcomb mountain was not aardig wat sneeuw te vinden en het meertje waar we naartoe liepen was nog bevroren. Gelukkig hadden we ondanks alle wolken toch een schitterende wandeling met een fantastisch uitzicht. De wolken gaven de berg een soort mysterieuze sfeer.

Toen de zon weer tevoorschijn kwam ben ik met een collega en haar huisgenoot naar Pemberton gereden om de wandeling naar Joffre lakes te maken. Het was de eerste mooie dag in juli dus het was er ontzettend druk. Maar dat deed niets af aan de schoonheid van deze plek. De wandeling was best makkelijk en ging steeds naar een hoger gelegen meer. Bij het tweede meer lag een boomstam in het water waar je overheen kon lopen, maar dat gletsjerwater is toch wel koud aan de voeten. Het derde meer was de perfecte plek voor een picknick met uitzicht over een gletsjer en de omringende bergen.

Vorige week ben ik ook getraind voor onze Sasquatch zipline. Het is de langste in Canada en is 2,2km lang. Als je daar aan de top staat heb je pas echt een uitzicht! Ik mocht hem één keer zelf zippen voordat ik drie tours met gasten deed. Hieronder een promofilmpje zodat je ook een idee krijgt van wat ik nou precies doe.

 

Geef een reactie

